Nazwa produktu: Shell Omala S2 GX 150
Poprzednia nazwa produktu: Shell Omala 150
Shell Omala S2 G to wysokiej jakości olej przekładniowy z dodatkami EP,
przeznaczony do użycia w wysokoobciążonych przekładniach przemysłowych.
Doskonałe właściwości przenoszenia obciążeń produktu Shell Omala S2 GX w
połączeniu z odpowienio dobranym współczynnikiem tarcia oferuje doskonałą pracę
i właściwości użytkowe przekładni.
Zastosowanie
- Zamknięte przekładnie przemysłowe. Pakiet dodatków przeciwzużyciowych (EP)
produktu Shell Omala S2 GX zawiera związki siarki i fosforu co przyczynia
się do bezawaryjnej pracy zamkniętych przekładni przemysłowych.
- Wysokoobciążone przekładnie. Shell Omala S2 GX posiada w składzie pełny
pakiet dodatków EP co pozwala na użycie produktu w wysokoobciążonych
przekładniach.
- Inne aplikacje. Shell Omala S2 GX jest przeznaczona do użycia w
rozbryzgowych układach smarowania łożysk i przekładni. Dla wysokoobciążonych
przekładni ślimakowych zalecane są produkty z grupy Shell Omala S4 WE. Do
przekładni hipoidalnych stosowanych w pojazdach muszą być stosowane produkty
z grupy Shell Spirax.
Właściwości i korzyści
- Wydłużone interwały wymiany – dłuższa eksploatacja Shell Omala S2 GX jest
olejem posiadającym w swoim składzie specjalnie wyselekcjonowaną bazę
mineralną odporną termicznie i chemicznie w całym okresie użytkowania. Shell
Omala S2 GX może z powodzeniem pracować w temperaturze do 100 [0C] nie
tworząc przy tym osadów i szlamów.
- Doskonała ochrona przeciwzużyciowa i antykorozyjna - doskonałe właściwości
przenoszenia obciążeń produktu Shell Omala S2 GX redukują zużycie zębów
oraz łożysk przekładni, komponentów z brązu i stali. Shell Omala S2 GX
doskonale chroni przed korozją (brąz, stal) nawet w obecności wody i
zanieczyszczeń stałych.
- Sprawność systemów - Shell Omala S2 GX wykazuje bardzo dobre właściwości
separacji wody. Woda z układu przekładniowego może być w prosty sposób
usuwana za pomocą drenażu, co w znaczny sposób przedłuża okres
eksploatacji oraz zapewnia utrzymanie filmu smarowego. Obecność wody w
układzie przekładniowym znacznie przyśpiesza korozję powierzchni
metalowych dlatego należy usuwać ją tak szybko jak to możliwe.
Specyfikacje i dopuszczenia
ISO 12925-1 typ CKD/CKC; DIN 51517 cz.3 CLP; AGMA EP 9005-F16; AIST
(US Steel) 224; Fives Cincinati P-63, P-76, P-77, P-74, P-59, P-35, P-34,
zatwierdzony przez Siemens AG dla przekładni Flender VG 100, 150, 220, 320,
460, 680)