- Brak
Shell Omala S4 WE 460 (20L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Nazwa produktu: Shell Omala S4 WE 460
Poprzednia nazwa
produktu: Shell Tivela S
Zaawansowany syntetyczny przemysłowy olej przekładniowy
Shell Omala S4 WE to zaawansowany, syntetyczny przemysłowy olej przekładniowy do zastosowania w wysokoobciążonych przekładniach ślimakowych. Formulacja oparta na bazie polialkiloglikolowej (PAG) oraz doskonałym pakiecie dodatków uszlachetniających zapewnia doskonałe właściwości eksploatacyjne w trudnych warunkach pracy zapewniając oszczędność energii, redukcja tarcia, wydłużone interwały wymiany oraz wysoką odporność na micro-pitting.
• Doskonała ochrona i długa eksploatacja
• Oszczędność energii
•
Przekładnie ślimakowe
Właściwości i korzyści
· Długie interwały wymiany –
niższe koszty utrzymania ruchu
Formulacja Shell Omala S4 WE zapewnia
doskonałe właściwości antyutleniające, stabilność termiczną, długie okresy
użytkowania oraz zabezpieczenie przed tworzeniem się produktów utlenienia w
wysokich temperaturach. Właściwości te pomagają w utrzymaniu czystości układów
przy długich interwałach użytkowania. Shell Omala S4 WE umożliwia znaczące
wydłużenie czasu eksploatacji urządzeń w porównaniu do konwenconalnych olejów
przekładniowych.
· Doskonała ochrona
przeciwzużyciowa
Shell Omala S4 WE doskonale przenosi obciążenia
zapewniając doskonała trałośc podzespołów nawet w warunkach udarowych. Chroni
również przed występowaniem zjawiska „micro-pitting’u”. Te właściwości dają dużą
przewagę nad mineralnymi produktami smarnymi w zakresie trwałości przekładni i
łożysk.
· Efektywna praca systemów
Shell Omala S4 WE
umozliwia zwiększenie efektywności układów przekładniowych poprzez bardzo niską
temperaturę płynięcia, co znacznie zmniejsza tarcie w porównaniu z produktami
mineralnymi. Powoduje to polepszenie smarowania układów przy starcie w niskich
temperaturach. Testy stanowiskowe dowiodły zwiększenie sprawności i wydajności
pracy układów do 15% w porównaniu do standardowego oleju mineralnego oraz 11 % w
porównaniu do olejów syntetycznych PAO. Wyniki zostały potwierdzone przez
producentów urządzeń w wielu układach.
Główne zastosowania
· Zamkniete przemysłowe przekładnie
ślimakowe
Shell Omala S4 WE jest zalecany do przekładni ślimakowych
pracujących w ciężkich warunkach tj. wysokie obciążenie, bardzo niskie lub
wysokie temperatury pracy, duże skoki temperatur.
· Systemy o
wydłużonych okresach międzyprzeglądowych
Shell Omala S4 WE jest
zalecana dla urządzeń pracujących w ciężkich warunkach, gdy wymiany oleju są
rzadkie i wymagane są długie interwały wymiany oraz z uwagi na trudną dostępność
(np. przekładnie w turbinach wiatrowych).
· Inne
zastosowania
Shell Omala S4 WE jest polecany do wielu typów
przekładni lub innych podzespołów, gdzie występuje smarowanie cyrkulacyjne lub
rozbryzgowe. Shell Omala S4 WE nie jest zalecany do smarowania komponentów
układów przekładniowych wykonanych z aluminium lub jego stopów. Dla
wysokoobciążonych przekładni zębatych lub śrubowych zalecane są produkty z
rodziny Shell Omala "G". Do przekładni hipoidalnych stosowanych w pojazdach
muszą być stosowane produkty z grupy Shell Spirax.
Specyfikacje i aprobaty
· DIN 51517-3 (CLP)
·
Zatwierdzony przez Bonfiglioli
Kompatybilność i mieszalność
· Kompatybilność z
uszczelnieniami i farbami
Zaleca się stosowanie wysokiej jakosci
farb epoksydowych, jak również innych odpornych na działanie polialkiloglikoli.
Shell Omala S4 WE doskonale sprawdza się z uszczelnieniami nitrylowymi i z
uszczelnieniami Viton. Jednakże uszczelnienia Viton są preferowane.
·
Procedura wymiany
Shell Omala S4 WE zawiera bazę
polialkilenoglikolową (PAG), która nie jest kompatybilna z olejem mineralnym
oraz z innymi olejami syntetycznymi. Przy wymianie tego typu oleju na na Omalę
S4 WE oleju należy zastosować specjalną procedurę wymiany oraz pamiętać o braku
mieszalności i innymi bazami olejowymi.
Przed pełną wymianą, system
przekładniowy powinien być przepłukany minimalną ilością oleju Shell Omala S4
WE, przez rozruch układu bez obciążenia do jego zagrzania, a następnie ciepły
olej musi być usunięty z układu. Uszczelnienia pracujące z olejem mineralnym
powinny być usunięte i zastąpione kompatybilnymi z PAG. Kontrola układu po
wymianie powinna nastąpić po kilku dniach użytkowania celem sprawdzenia
czystości oleju i zabrudzeń układu.
Shell Omala S4 WE jest niemieszlana z
niektórymi olejami na bazie polialkilenoglikolową, na co należy zwrócić uwagę
przy uzupełnianiu poziomu oleju w układzie.
Bezpieczeństwo pracy i ochrona
środowiska
· Produkt nie stwarza
bezpośredniego zagrożenia dla zdrowia i bezpieczeństwa w trakcie poprawnego jego
użytkowania zgodnego z przeznaczeniem oraz z zachowaniem higieny
osobistej.
Unikać kontaktu ze skórą. Używać rękawic ochronnych. W
przypadku kontaktu ze skórą zmyć olej wodą z mydłem.
· Ochrona
środowiska
Zużyty olej należy przekazać do autoryzowanej firmy
zajmującej się utylizacją odpadów i posiadającej stosowne zezwolenia.
Nie
wylewać do gleby, wód powierzchniowych ani kanalizacji.
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Omala S4 WE 460
- Poprzednia nazwa produktu
- Shell Tivela S
- Opakowanie
- 20 L
- Zastosowanie
- olej przekładniowy
- Klasa lepkości SAE
- 460
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3
- 1072
- Temp.zapłonu COC°C minimum
- 268
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C
- 460.00
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C
- 73.20
- Wskaźnik lepkości
- 239
- Normy
- ANSI/ AGMA 9005-E02 (EP)
DIN 51517-3 CLP
ISO 12925-1 Typ CKE