Poprzednia nazwa towaru: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30, Shell Helix Ultra AB
5W-30
Syntetyczny olej o doskonałych parametrach użytkowych przeznaczony do
wszystkich nowoczesnych silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym, także z
turbodoładowaniem oraz zasilanych gazem LPG. Nie wpływa na katalizator, zapewnia
zimny start w każdych warunkach.
W pełni syntetyczny olej silnikowy – najbardziej zaawansowana formuła
Shell do wysokoobciążonych silników
Bezkonkurencyjna ochrona przed szlamem – żaden inny olej silnikowy nie
zapewni czystości silnika w stopniu tak zbliżonym do fabrycznej
Niska lepkość i niski współczynnik tarcia zapewniają oszczędności paliwa
sięgające nawet 1,4%
Doskonała ochrona przed zużyciem i korozją
Do silników benzynowych, wysokoprężnych i z instalacją LPG; może być także
stosowany w silnikach napędzanych biodieselem oraz mieszankami benzyny i
etanolu
Cechy szczególne i korzyści:
Technologia Aktywnego Oczyszczania Shell - Pomaga chronić silniki
wysokoobciążone przed osadami obniżającymi moc i wydajność
Doskonała ochrona przed zużyciem i korozją - Przedłuża czas eksploatacji
silnika poprzez ochronę powierzchni przed zużyciem i neutralizowanie
korozyjnych kwasów powstałych w czasie spalania
Niska lepkość i niski współczynnik tarcia - Oszczędność paliwa sięgająca
nawet 1,4%
Bezkonkurencyjna ochrona przed szlamem - Żaden inny olej silnikowy nie
zapewni czystości silnika w stopniu tak zbliżonym do fabrycznej3
Aktywne oczyszczanie - Pomaga usunąć szlam pozostawiony przez oleje
niższej jakości
Wysoka odporność na pogarszanie się jakości oleju - Pomaga chronić silnik
pomiędzy wymianami oleju
Niski stopień odparowania - Niskie zużycie oleju i zmniejsza konieczność
dolewek między wymianami
Wyjątkowa wydajność w niskich temperaturach - Szybszy przepływ oleju dla
szybszego rozgrzania silnika
Zatwierdzony przez producentów samochodów - Zatwierdzony do użytku przez
wielu producentów pojazdów z silnikami wysokoobciążonymi
Możliwość stosowania z różnymi paliwami - Może być stosowany w silnikach
benzynowych, wysokoprężnych i z instalacją LPG, odpowiedni również dla
silników na biodiesel i mieszanki benzyny z etanolem
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty:
API SL; API SN - spełnia wymagania testów
silnikowych; ACEA A3/B3, A3/B4; BMW LL-01; MB 229.5, 226.5; VW
502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710