Nazwa produktu: Shell Helix Ultra A5/B5 0W-30
Syntetyczny olej silnikowy - zaawansowana formulacja Shell dla
wysokowydajnych silników.Shell Helix Ultra zawiera zaawansowany technologicznie
pakiet dodatków oczyszczajacych silnik z osadów, które powoduja wyzsze zuzycie
energii i zuzycie elementów silnika. Umozliwia to zmniejszenie zuzycia paliwa
dzieki zmniejszeniu tarcia.
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty
API SL; ACEA A5/B5
Główne zastosowania
Oleje z rodziny Shell Helix Ultra to w pełni syntetyczne oleje silnikowe
zapewniajace maksymalna ochrone silnika w bardzo goracych i bardzo zimnych
warunkach klimatycznych.Shell Helix Ultra A5/B5 moze byc stosowany w silnikach
benzynowych, silnikach Diesla (bez filtra czastek stałych) oraz zasilanych
gazem, odpowiedni jest równiez dla silników na biodiesel i benzyne z dodatkiem
etanolu oraz w samochodach wymagajacych stosowania olejów spełniajacych norme
A5/B5 o lepkosci 0W-30, takich jak niektóre modele Volvo.
Własciwosci i korzysci
- Technologia dodatków detergentowych Shell, pomaga chronic wysokowydajne
silniki przed osadami obnizajacymi moc i wydajnosc.
- Znakomita ochrona przed zuzyciem i korozja, przedłuża trwałosc silnika
dzieki zabezpieczeniu powierzchni przed zuzyciem i neutralizacje kwasów
powodujacych korozje. (W porównaniu ze specyfikacja ACEA A5/B5 iAPI SL i w
oparciu o testy silnikowe wg. OM646LA i Sequence VIII przeprowadzone w
niezaleznym laboratorium)
- Niska lepkosc i małe tarcie, oszczednosc paliwa az do 2,6%. (W oparciu o
wyniki testu oszczednosci paliwa ACEA M 111 w porównaniu z olejem
referencyjnym dla branży)
- Bezkonkurencyjna ochrona przed szlamami, żaden inny olej silnikowy nie
zapewni silnikowi czystości w stopniu tak zblizonym do fabrycznej. (W oparciu
o wyniki testu wg Sequence VG na oczyszczanie z szlamów z wykorzystaniem
oleju 0W-40)
- Znakomita odpornosc na degradacje oleju, utrzymuje ochrone przez cały
okres użytkowania. (W oparciu o testy utleniania i powstawania osadów TU5JP-L4
przeprowadzone w niezaleznym laboratorium)
- Niska odparowalnosc oleju, niskie straty oleju zmniejszaja koniecznosc
dolewek. (Na podstawie testu lotnosci NOACK i zalecen producentów urzadzen.)
- Wyjatkowa wydajnosc w niskich temperaturach, szybszy przepływ oleju
powoduje szybsze rozgrzanie silnika. (W porównaniu z olejami o wyzszej
lepkosci)Do silników napedzanych róznymi paliwami, moze byc stosowany w
silnikach benzynowych, silnikach Diesla i zasilanych gazem, odpowiedni równiez
dla silników na biodiesel i benzyne z dodatkiem etanolu.