W pełni syntetyczny olej silnikowy - zaawansowana ochrona systemów emisji
spalin
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 bazuje na zaawansowanej technologii zapewniajacej
kompatybilnosc olejów z systemami kontroli emisji spalin (ECT) i ochrone
filtrów czastek stałych zapewniajac wysoka wydajnosc silnika. Zmniejsza tarcia
elementów pracujacych silnika zapewniajac oszczednosc paliwa.
Spełnione wymagania i posiadane
aprobaty
ACEA C2/C3·API SN·VW 504.00/507.00·MB 229.52, 229.51, 229.31·Fiat
9.55535-DS1·Porsche C30
Zastosowanie
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 to w pełni syntetyczny olej silnikowy
opracowany z zastosowaniem najbardziej zaawansowanej technologii Shell zgodnej
z systemami kontroli emisji spalin, chroniacy katalizatory
samochodówbenzynowych i filtry czastek stałych samochodów z silnikami Diesla.
Chroni przed powstawaniem popiołów,które moga powodowac blokowanie układu
wydechowego i zmniejszac wydajnosc silnika.
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 moze byc stosowany w nowoczesnych silnikach
benzynowych, silnikach Diesla,równiez tych wyposazonych w filtr czastek
stałych oraz silnikach zasilanych gazem.
Zalety
Maksymalna czystość silnika - Aktywnie i nieustannie usuwa z
silnika wszelkie tworzące się brudy i osady
Nadzwyczajne zabezpieczenie części przed zużyciem i zwiększenie
trwałości silnika - We wszystkich warunkach jazdy, włączając częste
zatrzymywanie się i ponowne ruszanie w warunkach jazdy po mieście jak również
przy maksymalnych obrotach, we wszystkich typach silników. Silniki są
trwalsze niż w przypadku konwencjonalnych olejów.
Podwyższona ekonomia zużycia paliwa i łatwiejsze uruchamianie zimnego
silnika - Niska lepkość, szybki przepływ oleju i niski współczynnik tarcia
efektywnie wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa i łatwiejszy rozruch
zimnego silnika.
Niskie zużycie oleju - Wykorzystanie wyselekcjonowanych bazowych
olejów syntetycznych obniża lotność oleju i co za tym idzie zużycie oleju.
Konieczność dolewek jest przez to zredukowana.
Ekstremalnie niska zawartość chloru - Mniejsze zagrożenie dla
środowiska.- Doskonałe zabezpieczenie filtrów DPF
Własciwosci i korzysci
Oleje niskopopiołowe w najbardziej zaawansowanej technologii Shell
zapewniajacej kompatybilnosc olejów z systemami kontroli emisji spalin. Ochrona
układu wydechowego pojazdu, poprzez utrzymywanie w czystosci filtra czastek
stałych w silnikach Diesla.
Technologia Aktywnego Oczyszczania Shell. Pomaga chronic
wysokowydajne silniki przed osadami obnizajacymi ich moc i wydajnosc
Bezkonkurencyjna ochrona przed szlamami. Zaden inny olej silnikowy
nie zapewni silnikowi czystosci w stopniu tak zblizonym do fabrycznej
(1).
Znakomite zabezpieczenie przed zuzyciem. Do 4x lepsze niz wymagane
przez specyfikacje API SN (2). Do 50% lepsze niz wymagane przez norme ACEA
C2/C3 (3)
Zawiera specjalne antyoksydanty. Zapewnia doskonała ochrone przed
utlenianiem przez cały okres uzytkowania oleju.
Niska lepkosc i małe tarcieAz do 2.6 % wieksza oszczednosc paliwa
(4).
Doskonała czystosc tłoków. Do 45% czysciejsze niz wymagane przez
specyfikacje ACEA C2/C3 (5). Przewyzsza wymagania specyfikacji API SN
(6).
Doskonałe zabezpieczenie przed korozja. Aż do 3x lepsze
zabezpieczenie przed korozja niz wymagane przez norme API SN (7).
Wyjatkowe własciwosci niskotemperaturaturowe. Szybszy przepływ
oleju powoduje szybsze rozgrzanie silnika (9).
Wysoka odpornosc na obciazenia mechaniczne. Lepkosc oleju pozostaje
na odpowiednim poziomie przez cały okres uzytkowania oleju, az do nastepnej
wymiany.
W oparciu o wyniki testu wg Sequence VG na oczyszczanie z szlamów z
wykorzystaniem oleju 0W-30.
W oparciu o wyniki testu wg Sequence IVA dla API SN z wykorzystaniem oleju
0W-30.
W oparciu o wyniki testu OM646LA dla ACEA C2/C3 z wykorzystaniem oleju
0W-30.
W oparciu o wyniki testu oszczednosci paliwa ACEA M 111 w porównaniu z
olejem 0W-30.
W oparciu o wyniki testu DV4TD dla ACEA C2/C3 z wykorzystaniem oleju
0W-30.
W oparciu o wyniki testu Sequence IIIG dla API SN z uzyciem oleju
0W-30.
W oparciu o wyniki testu korozji Sequence VIII dla API SN z wykorzystaniem
oleju 0W-30.
W oparciu o wyniki testu VW FSI test limity uzycie SAE 0W-30.
W porównaniu do olejów o wyzszej lepkosci.
Spełnia wymagania nowoczesnych silników Diesla z DPF i benzynowych z
trójdrożnym katalizatorem. Pozawala na zmniejszenie zużycia paliwa. W
teście VW PV1451 wykazał mniejsze zużycie paliwa o 3 %. Dzięki parametrom
lepkościowym lepiej chroni silnik niż typowe oleje w klasie 5W-30 w wysokich i
niskich temperaturach pracy.