Nazwa produktu: Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30
Dostępne opakowania: 1L, 4L, 55L, 209L
W pełni syntetyczny olej silnikowy - zaawansowana ochrona systemów emisji
spalin
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 bazuje na zaawansowanej technologii zapewniajacej
kompatybilnosc olejów z systemami kontroli emisji spalin (ECT) i ochrone filtrów
czastek stałych zapewniajac wysoka wydajnosc silnika. Zmniejsza tarcia elementów
pracujacych silnika zapewniajac oszczednosc paliwa.
Zastosowanie
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 to w pełni syntetyczny olej silnikowy
opracowany z zastosowaniem najbardziej zaawansowanej technologii Shell zgodnej
z systemami kontroli emisji spalin, chroniacy katalizatory
samochodówbenzynowych i filtry czastek stałych samochodów z silnikami Diesla.
Chroni przed powstawaniem popiołów,które moga powodowac blokowanie układu
wydechowego i zmniejszac wydajnosc silnika.
- Shell Helix Ultra ECT C2/C3 moze byc stosowany w nowoczesnych silnikach
benzynowych, silnikach Diesla,równiez tych wyposazonych w filtr czastek
stałych oraz silnikach zasilanych gazem.
Zalety
- Maksymalna czystość silnika - Aktywnie i nieustannie usuwa z
silnika wszelkie tworzące się brudy i osady
- Nadzwyczajne zabezpieczenie części przed zużyciem i zwiększenie
trwałości silnika - We wszystkich warunkach jazdy, włączając częste
zatrzymywanie się i ponowne ruszanie w warunkach jazdy po mieście jak również
przy maksymalnych obrotach, we wszystkich typach silników. Silniki są trwalsze
niż w przypadku konwencjonalnych olejów.
- Podwyższona ekonomia zużycia paliwa i łatwiejsze uruchamianie zimnego
silnika - Niska lepkość, szybki przepływ oleju i niski współczynnik tarcia
efektywnie wpływają na zmniejszenie zużycia paliwa i łatwiejszy rozruch
zimnego silnika.
- Niskie zużycie oleju - Wykorzystanie wyselekcjonowanych bazowych
olejów syntetycznych obniża lotność oleju i co za tym idzie zużycie oleju.
Konieczność dolewek jest przez to zredukowana.
- Ekstremalnie niska zawartość chloru - Mniejsze zagrożenie dla
środowiska.- Doskonałe zabezpieczenie filtrów DPF
Własciwosci i korzysci
Oleje niskopopiołowe w najbardziej zaawansowanej technologii Shell
zapewniajacej kompatybilnosc olejów z systemami kontroli emisji spalin. Ochrona
układu wydechowego pojazdu, poprzez utrzymywanie w czystosci filtra czastek
stałych w silnikach Diesla.
- Technologia Aktywnego Oczyszczania Shell. Pomaga chronic
wysokowydajne silniki przed osadami obnizajacymi ich moc i wydajnosc
- Bezkonkurencyjna ochrona przed szlamami. Zaden inny olej silnikowy
nie zapewni silnikowi czystosci w stopniu tak zblizonym do fabrycznej
(1).
- Znakomite zabezpieczenie przed zuzyciem. Do 4x lepsze niz wymagane
przez specyfikacje API SN (2). Do 50% lepsze niz wymagane przez norme ACEA
C2/C3 (3)
- Zawiera specjalne antyoksydanty. Zapewnia doskonała ochrone przed
utlenianiem przez cały okres uzytkowania oleju.
- Niska lepkosc i małe tarcieAz do 2.6 % wieksza oszczednosc paliwa
(4).
- Doskonała czystosc tłoków. Do 45% czysciejsze niz wymagane przez
specyfikacje ACEA C2/C3 (5). Przewyzsza wymagania specyfikacji API SN
(6).
- Doskonałe zabezpieczenie przed korozja. Aż do 3x lepsze
zabezpieczenie przed korozja niz wymagane przez norme API SN (7).
- Wysoka czystosc zaworów wlotowych. Przewyzsza wymagania VW w tescie
VW FSI (8).
- Wyjatkowe własciwosci niskotemperaturaturowe. Szybszy przepływ
oleju powoduje szybsze rozgrzanie silnika (9).
- Wysoka odpornosc na obciazenia mechaniczne. Lepkosc oleju pozostaje
na odpowiednim poziomie przez cały okres uzytkowania oleju, az do nastepnej
wymiany.
- Niska odparowalnosc oleju. Niskie zuzycie oleju zmniejsza
koniecznosc dolewek.
- W oparciu o wyniki testu wg Sequence VG na oczyszczanie z szlamów z
wykorzystaniem oleju 0W-30.
- W oparciu o wyniki testu wg Sequence IVA dla API SN z wykorzystaniem oleju
0W-30.
- W oparciu o wyniki testu OM646LA dla ACEA C2/C3 z wykorzystaniem oleju
0W-30.
- W oparciu o wyniki testu oszczednosci paliwa ACEA M 111 w porównaniu z
olejem 0W-30.
- W oparciu o wyniki testu DV4TD dla ACEA C2/C3 z wykorzystaniem oleju
0W-30.
- W oparciu o wyniki testu Sequence IIIG dla API SN z uzyciem oleju
0W-30.
- W oparciu o wyniki testu korozji Sequence VIII dla API SN z wykorzystaniem
oleju 0W-30.
- W oparciu o wyniki testu VW FSI test limity uzycie SAE 0W-30.
- W porównaniu do olejów o wyzszej lepkosci.
Spełnia wymagania nowoczesnych silników Diesla z DPF i benzynowych z
trójdrożnym katalizatorem. Pozawala na zmniejszenie zużycia paliwa. W
teście VW PV1451 wykazał mniejsze zużycie paliwa o 3 %. Dzięki parametrom
lepkościowym lepiej chroni silnik niż typowe oleje w klasie 5W-30 w wysokich i
niskich temperaturach pracy.
Posiada aprobaty:
·ACEA C2/C3·API SN·VW 504.00/507.00·MB 229.52, 229.51, 229.31·Fiat
9.55535-GS1, 9.55535-DS1·Porsche C30