

Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Nazwa produktu: Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30,
Poprzednia nazwa produktu: Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30
W pełni syntetyczny olej silnikowy - dostosowany do wysokich wymagań producenta silników. Zaprojektowany tak, by spełniał bardzo wysokie wymagania niektórych wysokoobciążonych silników, w szczególności silników marki Ford oraz innych wymagających stosowania olejów o klasie jakości wg. ACEA A5/B5.
Główne zastosowania
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 to olej do silników benzynowych i silników Diesla, także z turbodoładowaniem produkowanych przez firmę Ford: WSS-M2C913-C i WSSM2C913-D. Spełnia wymagania Jaguar Land Rover dla olejów silnikowych SJLR.03.5003.
Specyfikacje i dopuszczenia
ACEA A5/B5, Ford WSS-M2C913-C i WSS-M2C913-D,·Jaguar Land Rover STJLR.03.5003
Właściwości i korzyści
Zużycie i trwałość silnika. Przeszedł pozytywnie testy własne firmy Ford badające zużycie układu rozrządu. Przeszedł pozytywnie test rdzewienia kulek (ASTM D6557) oceniający proces rdzewienia zachodzący w silniku. Przeszedł pozytywnie przeciwzatarciowy test Peugeot TU3M zacierania mechanizmu zaworowego na zużycie dla krzywek - (CEC-L-38-A-94). Przeszedł pozytywnie test OM646LA (CECL-099-08) oceniający zużycie krzywek, cylindrów i popychaczy oraz czystosc tłoków i cylindrów i osady w silniku.
Czystość silnika. Przeszedł pozytywnie test Peugeot TU5JP-L4 osadów wysokotemperaturowych na pierścieniach i powstawania laków na tłokach (CEC-L-88-T-02). Przeszedł pozytywnie test ASTM Sequence VG (ASTM D6593) oraz Seq IVA oceniające powstawanie szlamów w niskich temperaturach oraz zużycie mechanizmu zaworowego (ASTM D6891) Przeszedł pozytywnie test przyleganie pierścieni i czystość tłoków (CEC-L-78-08). Przeszedł pozytywnie test czarnego szlamu MB M111.
Kontrola
powstawania sadzy. Przeszedł pozytywnie test DV4TD rozpraszania w
średnich temperaturach (CEC-L-093-04) oceniający wzrost lepkości.
Opis