Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30 (1L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Nazwa produktu: Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30,
Poprzednia nazwa produktu: Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30.
W pełni syntetyczny olej silnikowy - dostosowany do specyficznych wymagań producenta silników. Zaprojektowany aby spełniał bardzo wysokie wymagania dla wysokoobciazonych silników marek General-Motors oraz innych, które wymagają stosowanie olejów w klasie API SN lub ACEA C3.
Zastosowanie
Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30 to olej do silników benzynowych i silników Diesla spełniający technicznie zaawansowana normę GMW16177 (dexos2™). Spełnia norme dexos2TM , która łączy w sobie cześć wymagań dla API SN, ACEA C3 i inne testy własne firmy General-Motors zalecany dla obsługi serwisowej pojazdów.
Specyfikacje i dopuszczenia
API SN,·ACEA C3,·GM dexos2 TM licencja GB2B0611014
Właściwości i korzyści
-
Oszczędność paliwa - Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa ACEA MB, M111FE (CEC-L-54-T-96) z wynikiem: oszczędność paliwa minimum 2.5% (uśredniony wynik trzech testów).
-
Testy własne firmy General Motors. Przeszedł pozytywnie test zużycia mechanizmu rozrządu GM RNT GMPTE-T DUR021 oceniający zużycie krzywek i popychaczy. Przeszedł pozytywnie test napowietrzania GM GMPTE-T MEC024. Przeszedł pozytywnie test GM dla olejów przeznaczonych dla silników benzynowych (OP-1) GMPTE-T DUR020 badający podwyższanie lepkości oraz podwyższania wartości liczby kwasowej i liczby zasadowej . Zaliczył pozytywnie test oleju w silniku Diesla GMPTE-T DUR019 oceniający zużycie elementów silnika, konsumpcje oleju, wzrost lepkości i pompowalność w niskich temperaturach.
-
Zużycie i trwałość silnika - Przeszedł pozytywnie przeciwzatarciowy test Peugeot TU3M zacierania mechanizmu zaworowego na zużycie dla krzywek - (CEC-L-38-A-94). Przeszedł pozytywnie test korozji łożysk ASTM Sequence VIII. Przeszedł pozytywnie test OM646LA (CECL-099-08) oceniający zużycie krzywek, cylindrów i popychaczy oraz czystość tłoków i cylindrów i osady w silniku.
-
Czystość silnika. Przeszedł pozytywnie test Peugeot TU5JP-L4 osadów wysokotemperaturowych na pierścieniach i powstawania laków na tłokach (CEC-L-88-T-02). Przeszedł pozytywnie test osadów na tłokach ASTM Sequence IIIG (ASTM D7320) oceniający podwyższenie lepkości oleju, osady powstające na tłokach oraz zużycie krzywki. Przeszedł pozytywnie czystości tłoków VW TDI (CEC-L-78- T-99). Przeszedł pozytywnie test szlamu według ASTM Sequence VGA (ASTM D6593). Przeszedł pozytywnie test szlamu powstającego w silniku MB M271.
-
Kontrola powstawania sadzy. Przeszedł pozytywnie test rozpraszania w średnich temperaturach DV4TD (CEC-L-093-04).
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30
- Opakowanie
- 1 L
- Zastosowanie
- olej silnikowy
- Klasa lepkości SAE
- 5W-30
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3
- 836
- Wskaźnik lepkości
- 174
- Specyfikacja
- ACEA C3
API SN - Normy
- GM dexos2
- Temperatura zapłonu COC°C minimum
- 238
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 40°C
- 69.02
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 100°C
- 12.10