Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 (1L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Nazwa produktu: Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30,
Poprzednia nazwa produktu: Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30
W pełni syntetyczny olej silnikowy - dostosowany do wysokich wymagań producenta silników. Zaprojektowany aby spełniał bardzo wysokie wymagania dla wysokoobciążonych silników marek BMW, Mercedes-Benz oraz innych, które wymagają stosowanie olejów w klasie API SN lub ACEA C3.
Zastosowanie
Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 to olej do silników benzynowych i silników Diesla spełniający technicznie zaawansowane normy dla olejów niskopopiołowych Mercedes-Benz MB 229.51 1 i BMW LL-04 2. Formulacja dobrana do użycia w szczególności w silnikach Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Niskopopiołowa formulacja zabezpiecza przed blokowaniem filtrów DPF.
Specyfikacje i dopuszczenia
ACEA C3, API SN, BMW LL-04, MB-Approval 229.51
Właściwości i korzyści
-
Oszczedność paliwa, Przeszedł pozytywnie test oszczedności paliwa ACEA MB M111FE (CEC-L-54-T-96) z wynikiem: oszczedność paliwa minimum 2.5% (uśredniony wynik trzech testów). Przeszedł pozytywnie test oszczedności paliwa MB NEDC W204.
-
Testy własne firmy, Mercedes-Benz Przeszedł pozytywnie test szlamu MB M271. Przeszedł pozytywnie test zużycia krzywek i pierścieni tłoków MB M271. Przeszedł pozytywnie test OM646LA (CECL-099-08) oceniający zużycie krzywek, cylindrów i popychaczy oraz czystość tłoków i cylindrów i osady w silniku. Przeszedł pozytywnie test oszczedności paliwa MB NEDC.
-
Zużycie i trwałość silnika, Przeszedł pozytywnie przeciwzatarciowy test Peugeot
-
TU3M zacierania mechanizmu zaworowego na zużycie dla krzywek - (CEC-L-38-A-94).
-
Przeszedł pozytywnie test korozji łożysk oceniajacy utrate ciężaru łożyska ASTM Sequence VIII (ASTM D6709). Przeszedł pozytywnie test OM646LA (CECL-099-08) oceniający zużycie krzywek, cylindrów i popychaczy oraz czystość tłoków i cylindrów oraz osady w silniku.
-
Czystość silnika, Przeszedł pozytywnie test Peugeot TU5JP-L4 osadów wysokotemperaturowych na pierścieniach i powstawania laków na tłokach (CEC-L-88-T-02). Przeszedł pozytywnie test osadów na tłokach ASTM Sequence IIIG (ASTM D7320) oceniający podwyższenie lepkosci oleju, osady powstające na tłokach oraz zużycie krzywki.
-
Przeszedł pozytywnie test czystości tłoków VW TDI (CEC-L-78-T-99). Przeszedł pozytywnie test szlamu według ASTM Sequence VG (ASTM D6593). Przeszedł pozytywnie test szlamu MB M271.
-
Kontrola powstawania sadzy, Przeszedł pozytywnie test rozpraszania w średnich temperaturach DV4TD (CEC-L-093-04).
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Helix Ultra Professional AM-L 1l
- Opakowanie
- 1 L
- Zastosowanie
- olej silnikowy
- Klasa lepkości SAE
- 5W-30
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3
- 836
- Wskaźnik lepkości
- 174
- Specyfikacja
- ACEA C3
API SN - Normy
- BMW LL-04
MB-Approval 229.51 - Temperatura zapłonu COC°C minimum
- 238
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 40°C
- 69.02
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 100°C
- 12.11