Shell Helix HX7 Professional AF 5W-30 (1L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Shell Helix HX7 Professional AF 5W-30
Olej silnikowy w technologii syntetycznej - dostosowany do wysokich
wymagań producenta silników .Zaprojektowany aby spełniał wysokie wymagania dla
wysokoobciążonych silników marek Ford oraz innych wymagających stosowania
olejów w klasie API SJ, ILSAC GF-2 lub ACEA A1/B1.
Główne zastosowania
Shell Helix HX7 Professional AF to olej do silników benzynowych i silników
Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych spełniający technicznie
zaawansowaną normę WSSM2C-913 A i WSS-M2C-913 B.
Specyfikacje i dopuszczenia
· API SJ
· ACEA A1/B1
· ILSAC GF-2
· Ford WSS-M2C-913 A i
WSS-M2C-913 B
Właściwości i korzyści
· Oszczędność paliwa
Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa M111FE
(CEC-L-54-T-96) z wynikiem: oszczędność paliwa minimum 2.5% (uśredniony wynik
trzech testów). Przeszedł pozytywnie test ASTM Sequence VIA (ASTM D6891) z
wynikiem: poprawa o co najmniej 1.3 % oraz test ASTM Sequence VIB (ASTM D6837)
potwierdzający spełnianie normy ILSAC GF-3.
· Wpływ na zużycie i trwałość
silnika
Przeszedł pozytywnie test ASTM D6557 oceniający powstawanie rdzy w
silniku. Przeszedł pozytywnie test korozji łożysk ASTM VIII (ASTM D6709)
oceniający utratę masy łożyska. Przeszedł pozytywnie test zużycia OM646LA
(CECL-099-08)
· Czystość silnika
Spełnia wymagania dotyczące stabilności
oksydacyjnej testu Sequence IIIG (ASTM 7320). Przeszedł pozytywnie test VG
(ASTM D6593) oraz IVA (ASTM D6891) oceniający powstawanie szlamów w niskich
temperaturach i spełnianie wymagań ochrony przeciwzużyciowej mechanizmu
·
Kontrola powstawania sadzy
Przeszedł pozytywnie test DV6T rozpraszania oleju
w średnich temperaturach (CEC-L-093-04).
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Helix HX7 Professional AF 5W-30
- Opakowanie
- 1 L
- Zastosowanie
- olej silnikowy
- Klasa lepkości SAE
- 5W-30
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3
- 851
- Wskaźnik lepkości
- 170
- Specyfikacja
- ACEA A1/B1
API SJ - Normy
- Ford WSS-913-A
Ford WSS-913-B
ILSAC GF-2 - Temperatura zapłonu COC°C minimum
- 230
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 40°C
- 57.40
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 100°C
- 9.92