SHELL PŁYN DO CHŁODNIC PREMIUM PHOSPHATE LONGLIFE GOTOWY DO UŻYCIA
1. Skład :
- informacja nt. składników Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate
Longlife to płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego, zawierający
najnowocześniejszą technologię inhibitorów fosforanów i szkielet organiczny
(P-OAT – Phosphate Organic Additive Technology).
- Nie zawiera szkodliwych dodatków takich jak: azotyny, borany i aminy oraz
krzemianów, co wyklucza wszelkie możliwe problemy spowodowane
niestabilnym żelem krzemianowym lub wypadaniem krzemianów.
- Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate Longlife zapewnia ochronę przed
korozją wszystkich metali w układzie chłodzenia silnika, w tym stopów
aluminium i żelaza, na wszystkich etapach ich cyklu życia.
- Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate Longlife spełnia i znacznie
przekracza wymogi standardów: JIS K 2234-2018, ASTM D3306 i ASTM D6210 i jest
szczególnie zalecany do stosowania przez azjatyckich producentów OEM,
zgodnie z ich podstawowymi wymaganiami chemicznymi. Przeznaczony zarówno
do samochodów osobowych jak i ciężarowych.
2. Zastosowanie:
- Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate Longlife gotowy do użycia nie
wymaga rozcieńczenia przed użyciem.
- Zapewnia całoroczną ochronę przed mrozem i korozją.
- Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate Longlife może być z powodzeniem
stosowany w silnikach wykonanych z żeliwa, aluminium lub kombinacji tych
dwóch metali oraz w układach chłodzenia wykonanych z aluminium lub stopów
miedzi.
- Podczas szeroko zakrojonych testów floty udowodniono, że zapewnia ochronę
przez co najmniej 650 000 km (ok. 8000 godzin) w zastosowaniach
ciężarówek i autobusów lub 250 000 km (ok. 2000 godzin) w przypadku
samochodów osobowych lub 32 000 godzin (lub 6 lat) w przypadku silników
stacjonarnych.
- W przypadku okresów wymiany płynu chłodzącego należy przestrzegać
zaleceń producenta pojazdu. Bezpieczny dla wszystkich części samochodowych,
z którymi ma kontakt.
Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate Longlife spełnia wymogi
następujących producentów (OEM):
Daimler AG, Doosan Infracore, Ford, General Motors, Honda, Hyundai Motor
Group, Kubota, Mahindra & Mahindra, Mazda, Mitsubishi Heavy Industry,
Mitsubishi Motors Corporation, Renault-Nissan, Subaru Corporation, Suzuki,
Toyota Motor Corporation.
3. Sposób użycia:
Produkt gotowy do użycia. W celu zapewnienia maksymalnej ochrony układu
chłodzenia zaleca się całkowite opróżnienie układu, przepłukanie, a następnie
napełnienie rozcieńczonym płynem Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate
Longlife w proporcji z powyższej tabeli. Następnie nalezy uruchomić silnik,
rozgrzać go przy włączonej grzałce, a następnie napełnić do końca przygotowaną
mieszanką. Zawsze postępuj zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.
4. Mieszalność
Shell Płyn do chłodnic Premium Phosphate Longlife jest kompatybilny z
większością innych płynów chłodzących na bazie glikolu etylenowego. W celu
uzyskania optymalnej wydajności zaleca się jednak wyłączne stosowanie Shell
Płyn do chłodnic Premium Longlife P-OAT. Jak w przypadku każdego płynu
chłodzącego, do przygotowania gotowych do użycia rozcieńczeń zalecamy użycie
wody dejonizowanej lub destylowanej.
5. Właściwości fizyczne i chemiczne:
Azotyny, aminy, borany, krzemiany: brak
Stan: płyn
Kolor: niebieski
Gęstość -20°C (g/cm³): 1.071 typ ASTM D1122
Temperatura wrzenia: 113°C typ ASTM D1120
Krystalizacja początkowa: - 36,5°C
Wartość pH 20°C: 7.9 typ ASTM D1287