Shell Coolant Longlife Concentrate (G12+) (1L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Shell Coolant Longlife (G12+)
DOSKONAŁA OCHRONA
Płyny do chłodnic Shell
Coolant zapewniają doskonałą ochronę układu chłodzenia przed zamarzaniem i
pomagają wydłużyć żywotność pompy wody. Zostały opracowane w celu ochrony
elementów zawierających aluminium, żelazo, stal, miedź, mosiądz i inne metale, a
także zapobieganiu wżerom w pompach wody, spowodowanych kawitacją i erozją.
OCHRONA ANTYKOROZYJNA:
W testach branżowych
płyny Shell COOLANT Longlife Plus, Shell COOLANT Longlife i Shell COOLANT Extra
zapewniają znacznie lepszą ochronę metali niż określają branżowe wartości
dopuszczalne. Załączony wykres ilustruje ochronę antykorozyjną aluminium na
podstawie średniej wyników testów tych płynów; równie znakomite rezultaty
osiągnięto dla wszystkich pozostałych metali objętych testami.
OCHRONA POMPY WODY:
W standardowym teście ASTM
D2809 płyny Shell COOLANT Longlife Plus, Shell COOLANT Longlife i Shell COOLANT
Extra zapewniają znakomitą ochronę pompy wody przed kawitacją, wykraczającą poza
wartości dopuszczalne w branży (w oparciu o średnią wyników testów tych
płynów).
WYDŁUŻONA ŻYWOTNOŚĆ
Płyny do chłodnic Shell
COOLANT Longlife Plus, Shell COOLANT Longlife i Shell COOLANT Extra wykorzystują
technologię OAT, aby zapewnić ochronę przed korozją i lepsze odprowadzanie
ciepła. Ponieważ ochrona antykorozyjna jest zapewniona tylko w miejscach, w
których jest potrzebna, inhibitorów korozji ubywa znacznie wolniej niż w
przypadku konwencjonalnych płynów chłodniczych. Eliminuje to potrzebę stosowania
uzupełniających dodatków do płynów. Po pokonaniu określonego dystansu, w
przypadku konwencjonalnych płynów do chłodnic prawie wszystkie inhibitory
korozji ulegają wyczerpaniu. Natomiast płyny Shell z technologią OAT wciąż mają
wysoki poziom inhibitorów, co przedłuża czas ich stosowania. Wydłużony okres
eksploatacji i doskonała ochrona, jaką zapewniają płyny chłodnicze Shell COOLANT
Longlife Plus, Shell COOLANT Longlife i Shell COOLANT Extra, pomagają
ograniczyć potrzebę kosztownych prac serwisowych, dzięki czemu Twój samochód
jest sprawny i jeździ, a nie stoi w warsztacie.
NIŻSZE KOSZTY EKSPLOATACJI:
Wydłużony okres
eksploatacji płynów chłodniczych Shell z technologią OAT wypada korzystnie w
porównaniu z wynikami konwencjonalnych płynów chłodniczych osiągniętymi w
testach drogowych).
Cechy i zalety płynów Shell Coolant:
- Lepsze właściwości w zakresie odprowadzania ciepła dzięki zastosowanej w formulacjach Shell Coolant technologii dodatków organicznych (OAT)
- Doskonała ochrona układu chłodzenia przed zamarzaniem
- Pomoc w wydłużeniu żywotności pompy wody
- Ochrona elementów zawierających aluminium, żelazo, stal, miedź, mosiądz i inne metale, a także zapobieganie wżerom w pompach wody, spowodowanych kawitacją i erozją
- Zapewnienie ochrony antykorozyjnej tylko w miejscach, w których jest potrzebna, dzięki czemu inhibitorów korozji ubywa znacznie wolniej niż w przypadku konwencjonalnych płynów chłodniczych
- Zachowują swoje właściwości przez 5 lat lub 250 000 km w przypadku pojazdów osobowych
- Spełniają lub przekraczają wymagania norm branżowych i specyfikacji producentów wyposażenia (OEM)
- Dostępne w postaci produktów gotowych do użycia oraz koncentratów w opakowaniach o pojemności 1, 4, 20, 209 litrów
Shell Coolant Longlife (OAT) wyróżnia się lepszą stabilnością w wysokich temperaturach, wysoką ochroną aluminium i cyny. Zapewnia skuteczne odprowadzanie ciepła oraz zabezpiecza przed kawitacją. Jest kompatybilny z elastomerami oraz tworzywami sztucznymi stosowanymi w chłodnicach samochodowych. Zapobiega odkładaniu się szlamu, kamienia i osadów.
Specyfikacje i Aprobaty
Płyny do chłodnic Shell
Coolant Longlife spełniają lub przekraczają wymagania norm branżowych
i specyfikacji producentów wyposażenia, w tym:
ASTM D3306, ASTM D6210, ASTM
D4985, BS 6580, AFNOR NFR 15-601, NC 956-16, JIS K2234, SAE J1034, VW TL-774D/F
(G12/ G12+), Jaguar Land Rover STJLR 651.5003 i CMR 8229, Ford WSS-M97B44-D,
MB-Approval 325.3, Renault 41- 01-001/S Type D, MAN 324, Typ SNF, Saab B040
1065, Cummins CES 14603 i CES 14439, Deutz DQC CB-14, Fiat 9.55523, Liebherr
MD1-36-130, Mazda MEZ MN 121D, DAF 74002, PSA GMW 3420 oraz Wärtsilä DLP799861 i
32-9011.