- Brak
Shell Gadus S5 V142W 00 (18KG)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Nazwa produktu: Shell Gadus S5 V142W 00
Poprzednia nazwa produktu: Shell Tivella Grease GL 00
Shell Gadus S5 V142W to syntetyczny, półpłynny smar spełniający wysokie wymagania przekładni przemysłowych włączając w to długotrwałą i bezawaryną ich pracę.
Zastosowanie
- Przekładnie przemysłowe
- Przekładnie ślimakowe
Zalecania użytkowe
Shell Gadus S5 V142W posiada syntetyczną bazę poliglikolową i nie może być mieszany ze smarami posiadającymi inne bazy syntetyczne lub mineralne. Należy zachować dużą staranność przy wymianie smaru na Shell Gadus S5 V142W. Płukanie układu olejem niskiej lepkości spowoduje dokładne jego wymycie z zabrudzeń stałych oraz substancji pochodzących z uprzednio zastosowanych produktów smarnych. Bardzo ważną rzeczą jest by olej z procesu płukania został całkowicie usunięty. Podczas napełniania należy zachować maksymalną czystość. Dla uzyskania optymalnych właściwości eksploatacyjnych układu i smaru, ilość środka smarnego musi być podana w odpowiedniej ilości, zazwyczaj określonej przez producenta.
Kompatybilność z farbami. Shell Gadus S5 V142W jest kompatybilny z wysokiej jakości czerwonymi farbami ołowiowymi lub epoksydowymi. Syntetyczny olej PAG ma tendencje do atakowania konencjonalnych rodzajów farb.
Kompatybilność z uszczelnieniami. Shell Gadus S5 V142W jest kompatybilny z wieloma rodzajami materiałów uszczelniajacych jednak nie zaleca się stosowania uszczelnień ze skóry, ponieważ istnieje możliwość znacznego ich osłabienia przez wypłukiwanie kwasów tłuszczowych oraz murszenie i zmianę ich wymiarów.
Charakterystyka tarciowa stopów stal/cyna
- Brąz stosowanych w przekladniach ślimakowych czyni smar Shell Gadus S5 V142W odpowiednim tu do zastosowania.
- Stal/Aluminium-Brąz. Shell Gadus S5 V142W nie jest zalecany w przekładniach gdzie zastosowana została powyższa kombinacja stopów. W takim przypadku stosuje się smary z mineralną bazą olejową.
Zakres temperatur pracy
- Środki smarne wystawione na działanie wysokiej temperatury oraz powietrza nieuchronnie ulegają utlenianiu czego rezultatem są laki i szlamy oraz mało wydajna praca urządzeń spowodowana zanacznnym wzrostem lepkości. Shell Gadus S5 V142W posiada bardzo dużą stabilność oksydacyjną. Nie powoduje powstawania laków i szlamów w normalnych warunkach pracy, co skutkuje brakiem podwyższenia jego lepkości. Posiada znacznie lepsze parametry eksploatacyjne w wysokich temperaturach niż standartowe smary. Shell Gadus S5 V142W jest odpowiedni do zastosowania jako środek smarny przy ciągłych operacjach do temperatury 130 [°C].
- Praca przekładni smarowanych w niskich temperaturach przejawia dwa główne problemy: - wysoki moment przejawiający się „usztywnieniem” substancji smarnej,
- brak szybkiej odpowiedzi smaru spowodowany jego szczelinowaniem,By pokonać te problemy należy zastosować smar Shell Gadus S5 V142W, któr znacznie przewyższa swoimi właściwościami smary o bazach mineralnych.
Korzyści
- Małe przekładnie przemysłowe mogą być napełnianie smarem Shell Gadus S5 V142W na cały okres używalności urządzenia.
- Zmniejszone zużycie energii oraz obniżenie temperatur pracy.
- Zmniejszony moment siły startu w porównaniu do konwencjonalnego smaru.
- Brak wycieków, redukcja zużycia smaru.
- Znakomite właściwości przenoszenia obciążeń bazy olejowej zastosowanej w produkcie Shell Gadus S5 V142W. W teście „scuffing stal-stal” przy użyciu przekładni IAE w normalnych warunkach, przenoszenie obciązeń było o 65 % wyższe niż w przypadku oleju mineralnego o tej samej lepkości, bez stosowania dodatków EP.
- Shell Gadus S5 V142W jest uznanym z punktu widzenia jego właściwości produktem (ciężkie warunki pracy, duże obciążenia), stosowanym w wielu typach układów przekładniowych.
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Gadus S5 V142W 00
- Poprzednia nazwa produktu
- Shell Tivela GL 00
- Opakowanie
- 18 kG
- Zastosowanie
- smary
- Klasa NLGI
- 00
- Temp. kroplenia °C średnia
- 185
- Penetracja po ugniataniu w 25°C (0,1 mm)
- 410
- Rodzaj zagęszczacza
- Li
- Temperatura pracy smaru °C
- -/+130
- Lepkość kinem. oleju bazowego w 40/100°C mm²/s
- 142/23