Shell Rimula R3+ 30 (209L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Jednosezonowe oleje do wysokoobciążonych silników Diesla
Aktywnie Zabezpieczający olej Shell Rimula R3 zawiera wypróbowane dodatki, związki chemiczne pozwalające olejowi adaptować się do aktualnych potrzeb poprzez zabezpieczanie ekstra ochrony wymaganej przez silniki czy urządzenia. Zastosowany system aktywnych detergentów utrzymuje tłoki i inne części silnika w czystości, zapewniając zabezpieczenie przeciw zużyciu współpracujących części, aby zwiększyć trwałość silnika i ochronę przed tworzeniem się szkodliwych osadów dla efektywniejszej jego pracy.
Korzyści eksploatacyjne
- Akceptacja
producentów urządzeń
Jednosezonowe oleje Shell Rimula R3 są
aprobowane przez wiodących producentów do stosowania w różnorodnych
zastosowaniach.
- Wysoki standard czystości
tłoków
Wysoka stabilność termiczna i odporność na działanie
czynników utleniających zapewnia wysoki standard czystości tłoków.
-
Niskie zużycie silnika i wydłużona trwałość części
składowych
Ogólna czystość silnika wpływa na obniżenie jego
zużycia, wydłużenie trwałości elementów, utrzymanie mocy wyjściowej, większą
niezawodność i niższe koszty obsługi serwisowej.
Zastosowania
- Oleje dedykowane do zastosowań w silnikach
Diesla
Jednosezonowe oleje Shell Rimula
R3 posiadają formulacje zapewniające solidną pracę silników Diesla w warunkach
terenowych oraz nadają się do pracy w starszych pojazdach drogowych z silnikami
Diesla.
- Zastosowania w przemyśle
budowlanym
Oleje silnikowe są czasami przeznaczane do pracy w
przekładniach lub zastosowań w układach hydraulicznych. Jednosezonowe oleje
Shell Rimula R3 zapewniają wysokie osiągi i zabezpieczenie w tych
zastosowaniach.
- Urządzenia
stacjonarne
Jednosezonowe oleje Shell Rimula R3 nadają się do
stosowania w niektórych urządzeniach stacjonarnych, takich jak pompy pracujące w
stałych warunkach.
- Dwusuwowe silniki Detroit
Diesel
Oleje Shell Rimula R3 nie mogą być stosowane do
dwusuwowych silników diesla produkowanych przez Detroit Diesel. Do tego celu są
przeznaczone oleje SAE 40 spełniające klasę jakości API CF-II o klasie lepkości
SAE 40, zawierające poniżej 1% popiołu siarczanowego.
Spełniane normy i specyfikacje
Spełniane normy i specyfikacje |
Klasa lepkości SAE | ||
R3 10W |
R3+ 30 |
R3+ 40 | |
API CF |
ü |
ü |
ü |
ACEA E2 |
ü | ||
MAN 270 |
ü |
ü | |
MB 228.0 |
ü |
ü | |
MTU Category 1 |
ü |
ü |
Typowe własności fizyczne
Shell Rimula |
R3 |
R3+ |
R3+ | ||||||
Klasa lepkości SAE |
10W |
30 |
40 | ||||||
Lepkość kinematyczna (ASTM D 445) w 40 °C mm2/s 100 °C mm2/s |
43 7 |
93 11 |
140 14.5 | ||||||
Lepkość dynamiczna (ASTM D 5293) w - 25 °C mPa s w - 15 °C mPa s |
6240 |
- |
- | ||||||
Wskaźnik lepkości (ASTM D 2270) |
122 |
103 |
102 | ||||||
Gęstość w 15°C kg/l (ASTM D 4052) |
0.885 |
0.890 |
0.895 | ||||||
Temperatura zapłonu (COC) °C (ASTM D 92) |
219 |
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Rimula R3+ 30
- Opakowanie
- 209 L
- Klasa lepkości SAE
- 30
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3
- 890
- Wskaźnik lepkości
- 103
- Specyfikacja
- API CF
- Normy
- MAN 270
MB 228.0
MTU. Category 1 - Temperatura zapłonu COC°C minimum
- 242
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 40°C
- 93.00
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 100°C
- 11.00