Półsyntetyczny olej zapewniający pełną ochronę najbardziej
obciążonych silników Diesla, ulepszona formulacja zapewnia
oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję zanieczyszczeń silników eksploatowanych
w najtrudniejszych warunkach. Shell Rimula R5E zawiera syntetyczne oleje bazowe
i dodatki zapewniające oszczędności paliwa oraz ochronę w pełnym zakresie
temperatur i ciśnień występujących w nowoczesnych silnikach. To idealny wybór
dla właścicieli flot wysokoobciążonych samochodów ciężarowych i
autobusów.
Zastosowania
Silniki Diesla pracujące w ostrych warunkach. Olej Shell
Rimula R5E zapewnia pokazowe zabezpieczenie i doskonałe osiągi najnowszych
wysokoobciążonych silników wytwarzanych w Europie, USA i Japonii w
zastosowaniach transportu drogowego i pracy w terenie.
Olej Shell Rimula R5E nadaje się do większości nowoczesnych silników o
niskiej emisji spełniających normy ograniczenia zanieczyszczeń Euro 2
i 3 oraz US 2002. Dla najnowszych silników o niskiej
emisji zanieczyszczeń, szczególnie tych wyposażonych w filtry cząstek stałych
(DPF), zalecamy stosowanie naszych olejów zapewniających niską emisję: Shell
Rimula R6 LM/LME.
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty
ACEA E7, E5, E3; API CI-4, CH-4; Cummins CES 20078, 77, 76, 72,
71; Mack EO-M, M Plus; MAN M 3275-1; MB-Approval 228.3; Renault Trucks RLD-2;
Volvo VDS-3
Olej Shell Rimula zapewnia intensywną ochronę w krytycznych
obszarach:
Ochrona przed kwasami – sprawdzone dodatki uszlachetniające pomagają
chronić silnik przed korozją pod wpływem kwasów powstających w procesie
spalania paliwa.
Ochrona przed osadami – utrzymuje wnętrze silnika w czystości, co
przedłuża jego żywotność i zapewnia uzyskiwanie optymalnych osiągów;
Ochrona przed zużyciem mechanicznym – zapobiega kontaktowi metalowych
ruchomych części silnika, co przedłuża jego żywotność.
Korzyści eksploatacyjne
Znakomite zabezpieczenie. Wykorzystując zastrzeżony pakiet dodatków
zapewniający maksymalne dyspergowanie sadzy, olej Shell Rimula R5E zapewnia
doskonałe zabezpieczenie przed zużyciem i zwiększoną trwałość oleju w
silnikach spełniających normy Euro 3 i US 2002 oraz w innych nowoczesnych
silnikach.
Możliwość obniżenia zużycia paliwa. Zastosowanie syntetycznego oleju
bazowego zapewnia olejowi Shell Rimula R5E możliwość łatwiejszego zimnego
startu, obniżenia zużycia paliwa i oszczędzania pieniędzy bez negatywnego
wpływu na zabezpieczenie i trwałość silnika.
Podwyższona czystość silników. Zastrzeżony pakiet dodatków zapewnia
podwyższoną czystość silnika i zabezpieczenie przed powstawaniem osadów na
tłokach, umożliwiając olejowi Shell Rimula R5 E przewyższenie ostrych wymagań
większości producentów.
001291
35 Przedmioty
Opis
Nazwa produktu
Shell Rimula R5 E 10W-40
Opakowanie
20 L
Zastosowanie
olej silnikowy
Klasa lepkości SAE
10W-40
Gęstość w temp. 15°C kg/m3
882
Wskaźnik lepkości
150
Specyfikacja
ACEA E7
API CI-4
Normy
71
72
76
77
CH-4
Cummins CES 20078
E3
E5
MAN M 3275-1
MB-Approval 228.3
M Plus
Mack EO-M
Renault Trucks RLD-2
Volvo VDS-3
Temperatura zapłonu COC°C minimum
220
Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 40°C
90.00
Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 100°C
13.40
Komentarze (0)
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Chwilowo nie możesz polubić tej opinii
Zgłoś komentarz
Czy jesteś pewien, że chcesz zgłosić ten komentarz?
Zgłoszenie wysłane
Twój komentarz został wysłany i będzie widoczny po zatwierdzeniu przez moderatora.
Twoje zgłoszenie nie może zostać wysłane
Napisz swoją opinię
Recenzja została wysłana
Twój komentarz został dodany i będzie widoczny jak tylko zatwierdzi go moderator.