Shell Rimula R5 E 10W-40 (20L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Nazwa produktu: Shell Rimula R5 E 10W-40
Półsyntetyczny olej zapewniający pełną ochronę najbardziej obciążonych silników Diesla, ulepszona formulacja zapewnia oszczędność paliwa i zmniejszoną emisję zanieczyszczeń silników eksploatowanych w najtrudniejszych warunkach. Shell Rimula R5E zawiera syntetyczne oleje bazowe i dodatki zapewniające oszczędności paliwa oraz ochronę w pełnym zakresie temperatur i ciśnień występujących w nowoczesnych silnikach. To idealny wybór dla właścicieli flot wysokoobciążonych samochodów ciężarowych i autobusów.
Zastosowania
- Silniki Diesla pracujące w ostrych warunkach. Olej Shell Rimula R5E zapewnia pokazowe zabezpieczenie i doskonałe osiągi najnowszych wysokoobciążonych silników wytwarzanych w Europie, USA i Japonii w zastosowaniach transportu drogowego i pracy w terenie.
- Olej Shell Rimula R5E nadaje się do większości nowoczesnych silników o niskiej emisji spełniających normy ograniczenia zanieczyszczeń Euro 2 i 3 oraz US 2002. Dla najnowszych silników o niskiej emisji zanieczyszczeń, szczególnie tych wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF), zalecamy stosowanie naszych olejów zapewniających niską emisję: Shell Rimula R6 LM/LME.
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty
ACEA E7, E5, E3; API CI-4, CH-4; Cummins CES 20078, 77, 76, 72,
71;
Mack EO-M, M Plus; MAN M 3275-1; MB-Approval 228.3; Renault Trucks RLD-2;
Volvo VDS-3
Olej Shell Rimula zapewnia intensywną ochronę w krytycznych obszarach:
- Ochrona przed kwasami – sprawdzone dodatki uszlachetniające pomagają chronić silnik przed korozją pod wpływem kwasów powstających w procesie spalania paliwa.
- Ochrona przed osadami – utrzymuje wnętrze silnika w czystości, co przedłuża jego żywotność i zapewnia uzyskiwanie optymalnych osiągów;
- Ochrona przed zużyciem mechanicznym – zapobiega kontaktowi metalowych ruchomych części silnika, co przedłuża jego żywotność.
Korzyści eksploatacyjne
- Znakomite zabezpieczenie. Wykorzystując zastrzeżony pakiet dodatków zapewniający maksymalne dyspergowanie sadzy, olej Shell Rimula R5E zapewnia doskonałe zabezpieczenie przed zużyciem i zwiększoną trwałość oleju w silnikach spełniających normy Euro 3 i US 2002 oraz w innych nowoczesnych silnikach.
- Możliwość obniżenia zużycia paliwa. Zastosowanie syntetycznego oleju bazowego zapewnia olejowi Shell Rimula R5E możliwość łatwiejszego zimnego startu, obniżenia zużycia paliwa i oszczędzania pieniędzy bez negatywnego wpływu na zabezpieczenie i trwałość silnika.
- Podwyższona czystość silników. Zastrzeżony pakiet dodatków zapewnia podwyższoną czystość silnika i zabezpieczenie przed powstawaniem osadów na tłokach, umożliwiając olejowi Shell Rimula R5 E przewyższenie ostrych wymagań większości producentów.
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Rimula R5 E 10W-40
- Opakowanie
- 20 L
- Zastosowanie
- olej silnikowy
- Klasa lepkości SAE
- 10W-40
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3
- 882
- Wskaźnik lepkości
- 150
- Specyfikacja
- ACEA E7
API CI-4 - Normy
- 71
72
76
77
CH-4
Cummins CES 20078
E3
E5
MAN M 3275-1
MB-Approval 228.3
M Plus
Mack EO-M
Renault Trucks RLD-2
Volvo VDS-3 - Temperatura zapłonu COC°C minimum
- 220
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 40°C
- 90.00
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 100°C
- 13.40