- Brak
Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 (5L)
Polityka bezpieczeństwa
Zasady dostawy
Zasady zwrotu
Nazwa produktu: Shell Rimula R6 LME Plus
Olej Shell
Rimula R6 LME Plus charakteryzuje się niską zawartością popiołu siarczanowego,
fosforu i siarki (SAPS). Poziom zapewnianej przez niego ochrony wzrasta dzięki
zastosowaniu technologii syntetycznej, która zapewnia lepszą ochronę silników2,
dłuższy okres eksploatacji olejui większą oszczędność paliwa. Może być
stosowany w pojazdach zgodnych z normami Euro 4, 5 i 6.
NISKOEMISYJNOŚĆ
- Formulacja Low-SAPS chroniąca katalizator układu wydechowego
- Zaprojektowany z myślą o ograniczeniu zapychania filtra cząstek stałych.
OSZCZĘDNOŚĆ ENERGII/OSZCZĘDNOŚĆ PALIWA
- W porównaniu z olejem SAE 15W-40 Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 pozwala
zaoszczędzić ponad 2,8% paliwa*.
- W porównaniu z olejem SAE 10W-40 Shell Rimula R6 LME Plus pozwala
zaoszczędzić do 2% paliwa.
- Może to pomóc znacznie zmniejszyć całkowity koszt użytkowania (TCO, z ang. Total Cost of Ownership). Przykładowo jeżeli właściciel floty wydaje 50 tys. EUR rocznie na paliwo, korzystając ze standardowego środka smarnego SAE 15W-40, przejście na Rimula R6 LME Plus 5W-30 może sprawić, że zaoszczędzi on na paliwie nawet 1400 EUR rocznie, czyli niebagatelną sumę!
ZGODNOŚĆ Z NAJNOWSZĄ SPECYFIKACJĄ API
Zaawansowane technologie i wykorzystywane materiały oraz nowe warunki pracy,
obejmujące m.in. wyższe temperatury wewnętrzne, w dalszym ciągu przyczyniają się
do zwiększenia wydajności silników. Oleje muszą odpowiadać na potrzeby
nowoczesnych silników. Ich zadaniem jest smarowanie, chłodzenie, czyszczenie
oraz zapewnianie ochrony nawet przy coraz rzadszej wymianie oleju.
Producenci
wytwarzający czystsze i jeszcze bardziej paliwooszczędne silniki Diesla będą
potrzebowali nowej generacji olejów do silników Diesla o zwiększonej
wydajności.
Shell Rimula R6 LME Plus opracowano z uwzględnieniem najnowszej
specyfikacji API CK-4, która zwiększyła limity testowe w odpowiedzi na zmiany w
pojazdach i warunkach pracy silników.
OCHRONA PRZED UTLENIANIEM
- Shell Rimula R6 LME oferuje lepszą ochronę przed utlenianiem. Wykazuje o
ponad 95% lepszą stabilność lepkości w rygorystycznym teście Volvo T-13 w
porównaniu z limitem dla API CK-4. Znakomita ochrona przed utlenianiem pomaga
zapobiegać zgęstnieniu oleju i tworzeniu się szkodliwych osadów we wszystkich
częściach silnika.
- Volvo T13 to 360-godzinny test silnika wprowadzony dla kategorii API CK-4
w celu dokonania pomiarów właściwości utleniania oleju.
Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30 zapewnia znakomitą ochronę przed utlenianiem, o 58% lepszą niż wymagana przez API CK-4 i o 34% lepszą niż wymagana przez bardziej surowe wymagania dla OEM
Stabilność lepkości również była znakomita. Test wykazał dużą „rezerwę” w kwestii utleniania oleju oraz o ponad 95% lepszą stabilność lepkości!
ZNAKOMITA OCHRONA PRZED ZUŻYCIEM
Ochronę przed zużyciem silnika umożliwia zastosowanie dodatków
przeciwzużyciowych, których zadaniem jest utworzenie filmu ochronnego na
powierzchniach styku metali, kiedy wymaga tego sytuacja i warunki, w jakich
pracuje silnik. W Shell Rimula R6 LME Plus zastosowano również dodatki pełniące
rolę dyspergatorów sadzy, których zadanie polega na dokładnej dyspersji cząstek,
tak aby zapobiec zużyciu spowodowanemu sadzą.
Nadmierne zużycie garbów
krzywki i popychaczy w silniku może doprowadzić do utraty mocy i zwiększenia
emisji spalin. Shell Rimula R6 LME Plus pomaga zapobiegać zużyciu
najważniejszych komponentów silnika.
W teście silnika Mercedes-Benz OM 646
LA, w którym zastosowano oleje Shell R6 LME Plus odnotowano o 86% mniejsze
zużycie wlotowego wałka rozrządu i o 73% lepszą ochronę przed zużyciem
wylotowego wałka rozrządu w odniesieniu do nowych, bardziej surowych limitów MB
228.51.
OCHRONA PRZED POWSTAWANIEM OSADÓW
- Osady w turbosprężarce – MB Test silnika 228,51 - OM 501 LA
- W porównaniu z olejem wykazującym poziom graniczny, w przypadku Shell
Rimula R6 LME Plus poziom osadów był właściwie zerowy.
- To kolejny przykład wyjątkowej czystości podzespołów silnika.
ODPORNOŚĆ NA ŚCINANIE
Odporność na ścinanie to wyznacznik odporności oleju w warunkach pracy przy
dużym obciążeniu. Ścinanie
się na mniejsze części może obniżać lepkość oleju,
a co za tym idzie, stanowić zagrożenie dla najważniejszych
części silnika. W
teście ASTM D7109 TEST Shell Rimula R6 LME Plus wykazuje wysoką odporność na
ścinanie.
OGRANICZENIE EMISJI SPALIN
Formulacja low-SAPS zastosowana w oleju Shell Rimula R6 LME Plus przyczynia się do ochrony katalizatora układu wydechowego i filtrów montowanych w najnowszych pojazdach. Dzięki temu Twoje pojazdy spełniają wymogi prawne i działają bardziej wydajnie.
LEPSZA OCHRONA SILNIKÓW WYPOSAŻONYCH W EGR
Układ recyrkulacji spalin (EGR ang. Exhaust Gas Recirculation) wprowadza
pewną ilość spalin do układu dolotowego powietrza w celu obniżenia szczytowej
temperatury spalania, co z kolei obniża poziom emisji tlenku azotu. Gazy
spalinowe zawierają kwasy i cząsteczki sadzy, które mogą niekorzystnie wpłynąć
na wydajność oleju, powodując korozję i zużycie spowodowane sadzą. EGR podnosi
również temperaturę oleju, przez co jest on poddawany większym
obciążeniom.
Shell Rimula R6 LME Plus z technologią Dynamic Protection Plus
wykazuje wyjątkową wydajność podczas testów silników wyposażonych w EGR, które
wprowadzono do specyfikacji dla grupy API CJ-4, tj. Mack T-12 (korozja na ołowiu
i zużycie pierścieni tłoka i tulei cylindrowych) i Cummins ISB (zużycie rozrządu
zaworowego w dużej ilości sadzy).
SPECYFIKACJE, APROBATY I ZALECENIA
- ACEA E6, E7, E9 • Cummins CES 20086, 20081
- Deutz DQC IV-18 LA • Kategoria MTU 3.1
- Mack EO-S 4.5, EO-O Premium Plus
- MAN M 3677, M 3477 • MB 228.51
- Renault Trucks RLD-3 • Volvo VDS-4.5, VDS-4
- API CK-4, CJ- 4, CI-4 Plus, CI-4, CH-4, SN
- Caterpillar ECF-3, ECF-2 • JASO DH-2
- Detroit Fluids Specification 93K222, 93K218
Opis
- Nazwa produktu
- Shell Rimula R6 LME Plus 5W-30
- Opakowanie
- 5 L
- Zastosowanie
- olej silnikowy
- Klasa lepkości SAE
- 5W-30
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3
- 847
- Wskaźnik lepkości
- 181
- Specyfikacja
- ACEA E6
- Normy
- 3677
Cummins CES 20077
Deutz DQC IV-10 LA
E7
MACK. EO-N
MAN M 3477
MB 228.51
Renault Truck. RLD-2
Volvo. VDS-3
spełnia IVECO TLS E6 - Temperatura zapłonu COC°C minimum
- 232
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 40°C
- 66.90
- Lepkość kinematyczna mm²/s (cSt) w temp. 100°C
- 12.13